dilluns, 15 d’octubre del 2007

El premi Planeta, malauradament una notícia més econòmica que no pas lingüística

La notícia comentada es troba al diari El Punt digital i és del dia 15/10/2007 :

Com ja passa amb molts altres premis, que ja fa anys que han deixat de ser allò que havien de ser i que any rere any es van vulgaritzat fins a límits cada any un xic més vergonyosos, el premi Planeta és un premi mediàtic, que reuneix molts mitjans de comunicació, bàsicament per augmentar els seus interessos econòmics (a través de participacions en accions d’empreses vinculades indirectament amb el premi o premis). Així doncs, on es troba la qualitat literària que hauria de ser implícita en qualsevol premi de literatura? En un món on primen els interessos econòmics per damunt de la cultura, malauradament enlloc; i pensar que estem parlant d’un premi literari...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Efectivament el planeta sembla no premiar la qualitat de l’obra sinó les perspectives comercials que pugui projectar. Sense dubte les relacions personals i de poder també deuen de jugar un paper molt important, però a mi personalment se me escapen. El que tinc clar es que per a mi el premi no es un argument de compra, però se ha de tenir en compte a la vista de les xifres de venda que fa un premi Planera cada any que ni ha molta gent que comparteix el gust del jurat o que al menys segueix el seu criteri i axó deu de voler dir alguna cosa, o no.

PD: Teniu paciència amb el meu us del català si faig faltes ¿vale? Continuo fen progressos!! ;-)

germán ha dit...

No està bé prejutjar... ja ho sé, però "Vivo sin vivir en mí" de ganes de llegir el llibre del Boris, jo, jo, jo!!!
Mare meva!...
L'haurà escrit ell realment?